Veel gestelde vragen over Secret Rooms

Is Secret Rooms alleen voor affaires?
Nee, als jij intiem wil zijn met je eigen partner op een mooie speciale locatie of gebruik wil maken van een van de arrangementen dan kan dat natuurlijk gewoon. Ook stelletjes die elkaar net leren kennen en de privé wellness bezoekers boeken regelmatig een Secret Room.

Kan ik ook reserveren als ik nog geen 18 ben?
Er wordt altijd een minimum leeftijd van 18 jaar voor alle gasten gehanteerd. Bij twijfel kan er altijd om legitimatie gevraagd worden. Indien je geen legitimatiebewijs bij je hebt of geen 18 jaar of ouder bent kan de toegang worden geweigerd en je moet dan alsnog het volledige bedrag betalen.

Zijn de reviews wel eerlijk en echt?
Om de kwaliteit en eerlijkheid van de reviews te waarborgen werken we samen met Kiyoh, een onafhankelijke review organisatie.

Waarom kan ik geen adressen zien?
De adresgegevens van de locatie krijg je zodra er een betaling of borgstelling voor contant betalen is gedaan. Dit doen we om de privacy van de locatie te kunnen waarborgen voor de gasten en de verhuurders. De locatie bevind zich altijd in een straal van 10 km van de genoemde locatie.

Kan ik ook contant betalen?

Hoe werkt contant betalen bij Secret Rooms?
Contant betalen kan alleen indien je een kopie van je geldig ID-bewijs tijdelijk aan ons verstrekt. Tijdens het boeken kies je voor contant en daarna kan je het uploaden of een foto maken van je ID-bewijs. Direct na de contante betaling worden de verstrekte gegevens volledig verwijderd uit onze systemen. Het ID-bewijs wordt alleen gebruikt als zekerheid voor de reservering.

Zijn deze gegevens wel veilig?
Wij zijn extreem discreet en bewaren alleen gegevens die echt nodig zijn. De gegevens worden tijdelijk opgeslagen in onze digitale kluis. Ze worden verwijderd op het moment dat de boeking is voltooid.

Wat mag ik uploaden als legitimatiebewijs?
Als borgstelling kunnen wij Nederlandse, Belgische en Duitse paspoorten, rijbewijzen en ID kaarten accepteren. Helaas worden legitimatiebewijzen uit andere landen of verblijfsvergunningen voor bepaalde en onbepaalde tijd niet geaccepteerd

Waarom is er een kopie van mijn legitimatiebewijs nodig wanneer ik contant wil betalen?
Onze verhuurders hebben de dag en tijd gereserveerd staan voor jou! Als je niet komt opdagen dan hebben ze geen inkomsten. zonder deze borgstelling kunnen wij geen verhuurders vinden die kamers op basis van contant betalen willen aanbieden.

Waarom moet ik een kopie legitimatiebewijs uploaden?
We snappen dat het verstrekken van gegevens lastig kan zijn, je kiest niet voor niets voor contant betalen. Daarom verzekeren wij je dat er met de door jou verstrekte gegevens zeer discreet om zal worden gegaan. Ze worden alleen gebruikt in het geval dat je niet betaalt of niet op komt dagen op de afgesproken dag en tijd. Als dit het geval is nemen we eerst meerdere malen contact met je op om af te spreken hoe we de situatie netjes kunnen oplossen. Als je hier niet aan mee wil werken of geen gehoor geeft zijn we genoodzaakt de situatie middels een incasso organisatie af te wikkelen.

Reserveren, bevestigen en adresgegevens

Wanneer krijg ik de bevestiging van mijn reservering?
Zodra de betaalmethode akkoord is krijgt de verhuurder een verzoek tot accepteren van de reservering. Wanneer de verhuurder de reservering goedkeurt krijg je de bevestiging inclusief adresgegevens.

Wanneer krijg ik de adresgegevens
Als de reservering in goede orde is ontvangen krijg je hier een SMS of mail over. Hier staan nog geen adresgegevens in want de verhuurder moet de reservering eerst accepteren. Dit duurt doorgaans een paar uur. Bij spoed reserveringen nemen wij altijd telefonisch contact op met de verhuurder om de bevestiging zo snel mogelijk te kunnen sturen!

Wat gebeurt er als de kamer niet beschikbaar is maar ik wel heb betaald?
In dat geval krijg je van ons een alternatief. Als het alternatief goed is en meer kost moet je bijbetalen. Als het alternatief minder kost krijg je een bedrag teruggestort. Als het alternatief niet goed is krijg je het volledige bedrag direct teruggestort.

Kan ik overnachten in een Secret Room?
Overnachtingen worden altijd weergegeven als vast tijdsblok op de site met check-in tijd, check-out tijd en de prijs voor die datum. Dit krijg je te zien als je op de kamerpagina op de agenda klikt en een datum selecteert. Staat er geen overnachtingsblok op de gewenste dag? Dan is deze helaas al geboekt.

Hoe kan ik zien of een kamer beschikbaar is?
Als je een mooie Secret Room hebt gevonden kom je op de zogeheten kamer pagina. Hier vindt je alle informatie en foto’s van de locatie samen met de beschikbaarheid en de prijs. Als je op het rode balkje met de agenda klikt kun je een datum selecteren. De datums zijn gemarkeerd in drie kleuren: Groen is de hele dag nog beschikbaar, Geel is deels beschikbaar en Rood is niet meer beschikbaar

Kan ik voor meer dan 2 personen reserveren?
Je kunt met meer dan 2 personen verblijven als dit in de arrangementen wordt aangeboden. Sommige verhuurders hebben dit liever niet of de locatie is er niet geschikt voor. Daar worden de arrangementen dus ook niet aangeboden. De arrangementen vind je onderaan de kamerpagina.

Hoe kort van tevoren kan ik reserveren?
Last minutes zijn onze specialiteit maar we hebben minimaal een uur nodig om reserveringen te verwerken. Bij sommige locaties langer afhankelijk van de beschikbaarheid en reactietijd van de verhuurder. Onze slimme agenda houd hier rekening mee dus je krijgt alleen te zien welke tijden nog beschikbaar zijn.

Kan ik overnachten in een Secret Room?
Ja, het is mogelijk te overnachten indien de accommodatie dit aanbiedt in een arrangement. Dit kan verschillen per accommodatie.

Hoe werkt het reserveren?

  1. Je vindt een mooie kamer en boekt deze
  2. Je betaalt voor de kamer of verstrekt een kopie van je legitimatiebewijs indien je voor contant hebt gekozen
  3. De beschikbaarheid wordt nogmaals gecheckt bij de verhuurder
  4. Als alles akkoord is dan krijg je een bevestiging met adresgegevens
  5. Als het om wat voor reden dan ook niet mogelijk is krijg je van Secret Rooms een alternatief
  6. Indien je hier mee akkoord dan geld uiteraard de kamerprijs van het alternatief
  7. Wanneer je niet akkoord gaat met het alternatief krijg je het bedrag volledig geretourneerd en worden je gegevens verwijderd

Reservering wijzigen of verzetten

Kan ik de reservering verzetten naar een andere datum?
Het is mogelijk om de reservering te verzetten naar een andere datum, dit kan enkel tot 48 uur voor check-in. Voor iedere keer dat je omboekt wordt er €15,- aan omboekkosten gerekend die je contant kunt afrekenen op locatie. Als je de reservering wil verzetten hebben we direct een nieuwe datum nodig, anders kunnen we de omboeking niet verwerken.

Kan ik de reservering en arrangementen wijzigen na de bevestiging?
Het is mogelijk om de reservering te wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld een arrangement bijboeken of de reservering verlegen. Uiteraard worden hier geen servicekosten voor gerekend. Het is niet mogelijk om de verblijfsduur in te korten. Arrangementen kunnen niet komen te vervallen als er al kosten voor zijn gemaakt.

Annuleren en no show

Wat gebeurt er als ik niet kom opdagen?
Bij een zogeheten ‘no-show’ krijg je het reeds betaalde geld niet terug en wordt in geval van de keuze voor contant betalen het volledige bedrag gevorderd. Wij stellen je in de gelegenheid om discreet de betaling te voldoen. Bij wanbetaling kan er een incassoprocedure tegen je gestart worden Je stemt hier mee in door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Als je wil annuleren zitten daar kosten aan verbonden, afhankelijk van het moment dat je annuleert. t/m 14 dagen voor check-in = 25% + eventuele servicekosten 13 dagen tot 48 uur van check in = 50% + eventuele servicekosten Binnen 48 uur van check-in = 100% Wij adviseren vaak om de reservering te verzetten naar een andere datum. Dit is vaak voordeliger aangezien hier wordt slechts €15,- aan omboekkosten voor berekend. Voor meer informatie zie F.A.Q. Reservering wijzigen of verzetten

Hoe werkt de annuleringsregeling bij online betaling?
Bij een online annulering die online is betaald zorgen we dat indien van toepassing het openstaande bedrag naar de tegenrekening via dezelfde betaalmethode wordt terug gestort. Hier ontvang je een bevestiging per mail of SMS en zal daarna naar verwachting binnen 2 werkdagen op je rekening staan.

Hoe werkt de annuleringsregeling bij contante betaling?
Bij een annulering van een reservering die contant zou worden betaald ontvang je een betaalverzoek om de annuleringskosten conform de voorwaarden te betalen of alsnog contant op locatie af te rekenen. Als je na 1 week de betaling niet voldoet of niets van je laat horen ontvang je een tweede betaalverzoek. Als we na de wettelijke 15 dagen hier ook geen reactie op ontvangen zijn wij genoodzaakt de situatie over te dragen aan een incasso organisatie. Deze gaan minder discreet te werk en hier zitten extra kosten aan verbonden die volledig op de huurder worden verhaald. Uiteraard doen wij er alles aan om het netjes met elkaar op te lossen.

Online betalingen

Met welke betaalmethoden kan ik online betalen?
Je kunt via Secret Rooms gemakkelijk afrekenen via iDeal, Visa, Mastercard, PayPal en Bancontact. iDeal is gratis, voor de overige betaalmethoden worden €4,50 aan transactiekosten gerekend bovenop de kamerprijs.

Zijn mijn afschriften niet te traceren?
Wij doen ons best om de betaling zo anoniem mogelijk te doen. Er zal niet met dikke letters: ‘afschrijving Secret Rooms’ staan, maar stichting derdengeld … inzake … wat niet te herleiden is naar Secret Rooms.

Hoe waarborgt Secret Rooms mijn anonimiteit?

Komt mijn partner of omgeving er niet achter?
100% garantie geven kunnen we niet, we doen wel ons best om de kans hierop te minimaliseren. Zo kan je zelf kiezen of we je via SMS of email de reserveringsbevestiging sturen.

Zijn de verhuurders betrouwbaar?
We bezoeken al onze locaties persoonlijk en werken alleen samen als er genoeg privacy, professionaliteit en vertrouwen is met de verhuurder. Onze procedures zijn zo ontwikkeld dat het inchecken soepel en snel verloopt. Daarnaast sturen we geen gegevens door aan derden, die zijn veilig bij ons.

Wat gebeurt er met mijn overige gegevens?
We vragen enkel de gegevens die we echt nodig hebben en je gegevens worden meteen uit onze systemen verwijderd als de reservering goed is afgerond. Alleen je naam en gekozen communicatiemethode (sms of email) worden doorgestuurd aan de verhuurder, verder loopt alles via ons.

Zijn mijn gegevens wel veilig?
Wij slaan geen persoonlijke gegevens op en hebben zeer goede veiligheidssystemen die er zijn om je gegevens tijdens en na het reserveringsproces te beschermen.

Krijg ik geen reclame of aanbiedingen?
Secret Rooms stuurt nooit reclame per mail, SMS of naar een thuisadres. Je anonimiteit blijft dus gewaarborgd!

Werkt Secret Rooms met Cookies?
Wij gebruiken Cookies zo min mogelijk en verwijderen ze regelmatig. Wij raden altijd aan om regelmatig je Cookies te verwijderen.

Hoe werkt het review systeem?

Hoe verzamelen jullie reviews?
Bij het reserveren kun je op de gegevens pagina aangeven of je een review wilt invullen. Hier krijg je per mail of SMS een bericht over als de reservering succesvol is afgerond. Je kunt de review invullen in minder dan 1 minuut en deze wordt, indien gewenst anoniem, geplaatst op de site.

Hoe gaan jullie om met feedback?
Uiteraard nemen wij alle feedback serieus en kijken we ten alle tijden hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren!